ტფილისის პირველი რკინიგზის სადგური 1872 წელს აშენდა, მას შემდეგ, რაც კავკასიის რკინიგზამ რეგიონის უმნიშვნელოვანესი ქალაქების – ფოთის, ბაქოს, ტფილისისა და ქუთაისის – დაკავშირება დაიწყო. სადგურის სტილი ეკლექტიკურია მაღალი კლასიციზმის ელემენტებით, რაც დამახასიათებელია XIX საუკუნის მეორე ნახევრის წარმომადგენლობითი შენობებისთვის. შენობა დააპროექტა რკინიგზის ინჟინრის, არქიტექტორ პაველ პეტროვიჩ მელნიკოვის (1804-1880) ხელმძღვანელობით. XX საუკუნის დასაწყისში სადგური მოდერნიზდა, როგორც ტექნიკურად, ასევე არქიტექტურულად: შენობის გვერდითი ფრთები გაფართოვდა და ბილეთების დარბაზები ხელახლა აშენდა. სადგურმა ასევე მიიღო ელექტროგანათება და დამონტაჟდა კავკასიაში პირველი ელექტრო წერტილოვანი აპარატები და სიგნალები. სადგური მთელი რუსეთის იმპერიის ერთ-ერთ მთავარ სატრანსპორტო კვანძად იქცა – ყოველდღიურად 26-მდე მატარებელი გადიოდა თბილისის სადგურიდან, მათ შორის ჩქაროსნული მარშრუტებით. სამწუხაროდ, სადგურის შენობა 1950-იან წლებში ქალაქის რკინიგზის ხაზების მოდერნიზაციის დროს დაანგრიეს.
ტფილისი. Რკინიგზის სადგური
