დერვიშები

დერვიშები ისლამში სუფიზმის მიმდევრები არიან, აირჩიეს ასკეტიზმი და სიცოცხლე მიუძღვნეს ალაჰს. დერვიშთა ორდენების უმეტესობა მევლევის ორდენიდან მომდინარეობს, პირველი დერვიშთა საძმო წარმოიშვა მე-12 საუკუნეში. დერვიშები ღმერთს სათნოებითა და მრავალი პრაქტიკით იცნობენ. მათგან ყველაზე ცნობილია დერვიშთა ცეკვა სემა, რომელიც მე-13 საუკუნეში გაჩნდა. ითვლება, რომ იგი შექმნა პოეტისა და მისტიკოსის ჯალალედინ რუმის მიერ, რომელიც დაიბადა ავღანეთის ქალაქ ბალხში და ცხოვრობდა 1207-1273 წლებში, უფრო ცნობილი როგორც მევლანა (ჩვენი ბატონი, თარგმნილია არაბულიდან). რუმი ბაზარში დადიოდა და ჩაქუჩების რიტმი გაიგონა, რომელმაც ექსტაზში ჩააგდო, დაიწყო ტრიალი და ხელები ცისკენ ასწია.
რუმი ბევრს ხეტიალებდა მთელ მცირე აზიაში, რამაც მიიყვანა იგი თურქეთის ქალაქ კონიაში, სადაც 1244 წელს შეხვდა დერვიშ შემს ტერბრიზს, რაც ორივესთვის ფუნდამენტური მოვლენა გახდა - თითოეული მეორესთვის მოსწავლე და მასწავლებელი გახდა. ამ დროისთვის რუმიმ მამისგან მიიღო შეიხის (ორდენის წინამძღოლი და სულიერი მოძღვრის) მემკვიდრეობითი წოდება და მას პატივს სცემდა მრავალი სტუდენტი. მიურიდებს (ორდენის ახალბედებს) სძულდათ სემსი, რადგან რუმი, მათი საყვარელი მასწავლებელი, მთელ დროს მასთან ატარებდა. მათ შურს ამძაფრებდა ის ფაქტი, რომ მევლანამ თავისი ერთ-ერთი ნაშვილები ქალიშვილი შემსს ცოლად მისცა.ამან გამოიწვია მისი მკვლელობა 1247 წელს. სემსის ცხედარი მევლანას სახლის მახლობლად ჭაში ჩაგდეს, მაგრამ რუმიმ არ დაიჯერა მომხდარი და დამასკოში გაემგზავრა სემსეს საძებნელად, სადაც მრავალი წელი გაატარა სახლიდან სახლში და მეჩეთიდან მეჩეთში. კონიაში დაბრუნებულმა მევლანამ განაგრძო გზა, როგორც სუფი და იქ გარდაიცვალა 1273 წელს. მისი ცხედარი მევლევის ორდენის სხვა წევრებთან ერთად მავზოლეუმშია დასვენებული.შვიდთა რიტუალში მონაწილეობის მისაღებად ახალბედებმა უნდა გაიარონ გრძელი გზა, გაიარონ ტრენინგი და საკუთარი თავის აღმოჩენა მოგზაურობისას. რიტუალის მონაწილეები არიან სემაზენები და შეიხი. მათი ტანსაცმელი არის თეთრი ფართო ქვედაკაბა, რომელიც განასახიერებს სამოსელს, შავი მოსასხამი - კუბო და თექის ქუდი - საფლავის ქვა. სემაზენები ცხვრის ტყავზე სხედან სალოცავად, რის შემდეგაც წრეში სამჯერ დადიან შეიხის უკან.ადგილებზე დაბრუნებულები სემაზენები აყრიან კონცხებს და მკერდზე გადაჯვარედინებული ხელებით ისევ შეიხს უახლოვდებიან კურთხევისთვის. მისი მიღების შემდეგ, სემაზენი იწყებს წრიულ ტრიალს, ხელებს წელზე დაიდებს, შემდეგ აწევს და გვერდებზე გაშლის, ერთი ხელისგული ზემოთ, მეორე ქვემოთ. ტრიალი სამჯერ წყდება, რაც სიმბოლოა მისალმება შემოქმედის, სამყაროსა და სულისადმი.
ადგილზე ტრიალის დროს, სემაზენები თავს გვერდზე წევენ რითაც საძილე არტერიას აწვებიან. ეს ამცირებს სისხლის ნაკადს თავში და ამის გამო ტრანსში შედიან.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *

Send this to a friend