ბაკურიანი კავკასიის უძველესი სამთო-სათხილამურო კურორტია, რომელიც მე-19 საუკუნის ბოლოს იყო დაფუძნებული. სწორედ მაშინ მიიპყრო რუსეთის საიმპერატორო ოჯახის წევრების ყურადღება ცნობილი ბორჯომის მახლობლად მდებარე თვალწარმტაცი არეალმა, თავდაპირველად მთებში ძვირფასი ხის სიმრავლის გამო. ინჟინერებმა დაიწყეს ბაკურიანის ტფილის-ბათუმის სარკინიგზო ხაზის იმდროინდელ ჩიხში მდებარე ბორჯომის განშტოებასთან დაკავშირების პროექტის შემუშავება. თუმცა მას შემდეგ რაც ბაკურიანის მიმდებარე ტერიტორია სამკურნალო და ტურისტულად გამოსადეგად იქნა აღიარებული, დაგეგმილი რკინიგზის დანიშნულება შეიცვალა. 1896-1897 წლებში იყო დისკუსია იმის შესახებ, თუ რამდენად ფართო და რა მარშრუტით უნდა დაეგოს ბილიკი. 1898 წელს გადაწყდა 900 მილიმეტრი სიგანის გზის აშენება და სამშენებლო სამუშაოები იმავე წლის შემოდგომაზე დაიწყო. რკინიგზის შექმნაზე ძირითადად თურქები და სომხები მუშაობდნენ. წაღვერი-ცემის მონაკვეთზე დღემდე დგას მდინარე ცემისხალზე გუსტავ ეიფელის პროექტით აშენებული ხიდი. გზის მთელ სიგრძეზე მოძრაობა გაიხსნა 1902 წლის 2 იანვარს.
ბაკურიანი. ხედი სადგურიდან
